Pin It

İzledim:Fetih 1453



Adından çokça söz ettiren Fetih 1453 filmi hakkındaki yorumlarımı geçte olsa buraya aktarmak istiyorum. Fetih 1453'ü aslında ben çarşamba günü izledim. Ancak bir türlü bu yazıyı yazamadım.

Çarşamba günü film çıkışı vakit bulamadım, perşembe dersler, cuma cumartesi dershane, pazar günü ise tam bu yazıyı yazmak için başladığım zaman ise şuradaki yazıyı yazmam daha uygun göründü ve bu yazıda pazartesine kaldı.

Sonuç olarak bu yazıyı okuduğunuza göre ben yazmışımdır. Bu saçma sözden sonra yazının devamını okumamayı düşünebilirsiniz. :) Ben en iyisi filmi anlatmaya başlayayım yoksa konu bambaşka yerlere gidebilir. Bu film için yorum yaparken çok zorlanıyorum. Düşündüğüm zaman kendimle çelişiyorum. Belki de bu yazıda yorumdan çok çeliştiğim noktaları anlatacağım.

Fetih 1453 süre olarak 3 saate yakın ancak süre bu konu için oldukça kısa. Diğer bir yandan 3-4 saatten uzun bir sinema filmi belgesel durumuna gelebilir. Süre konusunun ardından film görsel açıdan yabancı yapımlar ile yarışır. Yani görsellik açısından son derece başarılı.

Filmde Fatih Sultan Mehmet yerine daha çok Ulubatlı Hasan anlatılmış gibi geldi. Onun dövüş sahneleri, onun aşkı. Burada yeniden kendim ile çelişiyorum. Ulubatlı Hasan surlardan içeri giren birliği yönetiyordu. Yani ön planda olması oldukça normal. Böyle dedim ancak filmde sadece Ulubatlı Hasan anlatılıyor diye düşünmeyin. Savaş sahneleri, lahımcıların çalışmaları, savaşa hazırlık sahneleri... Fatih Sultan Mehmet'in iç dünyası savaş anında yaşadığı zorluklar ve orduyu nasıl yönettiği anlatılıyor.

Filmi izleyen arkadaşlarım savaş sahnelerini başka yapımlara benzetti ancak ben buna inanmıyorum. Eski bir zamanda geçen, kılıç, kalkan, ok kullanılan bir meydan savaşı ne kadar farklı olabilir. Bence gayet başarılıydı.

Filmde bazı eksik sahneler mevcutmuş gibi geldi. Sahneler arasında kopukluklar var gibiydi. Gemileri karadan yürütme fikri nereden çıktı. Sonrasında o gemilerin ne işe yaradığı gösterilmedi. Belkide benim izlediğim filmde bir eksiklik vardı. Bundan pek emin değilim yorumlarınızda belirtirseniz sevinirim.

Son olarak filmi birde kendiniz izlemelisiniz. Sadece başkalarının yorumlarına bağlı kalmayın. Gidin ve kendiniz değerlendirin. Benim notum 10 üzerinden 8. Yazı bu kadar, sizin görüşlerinizi de merak ediyorum.

Paylaş, Paylaştır!

Yeni Yazılar Mail Adresine Gelsin

Adresinize gelen onay mailine tıklamayı unutmayın!

11 yorum:

  1. Film çok başarılı ama eksik yönleri de var. Bunlardan biri de osmanlıların hepsinin günümüz türkçesiyle kibar konuşmalarıydı. Ha bir de fethin manevi boyutu ve fatihi dehası konuları hiç işlenememişti.

    YanıtlaSil
  2. Bazıları hiç güzel değil diye yorum yapmıştı ben daha vakit bulamadım gitmeye;

    YanıtlaSil
  3. Bende yeni yakınlarda izledim bu filmi gerçekten çok harika bir film bayıldım doğrusu.

    YanıtlaSil
  4. Bazı kişiler çok güzel bazıları çok sıkıcıydı dedi gitmekte kararsız kaldım

    YanıtlaSil
  5. Bence gereksiz bir film. Bunun yapımına harcanan para daha iyi yerlerde kullanılabilirdi.

    YanıtlaSil
  6. Ben de geçen gün sinemada izledim, gerçekten çok uğraşılmış, efektleri üzerine çalışılmış bir film olduğu kesin.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel bir film olduğunu söylediler izleyemedim.

    YanıtlaSil
  8. Film teknik ve profesyonellik açısından harika ama içeriğin işlenişi bakımından biraz noksan...

    YanıtlaSil
  9. Bende izledim profesyonel bir film.

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir film ama izlemek nasıp olmadı:)inşallah izlicem

    YanıtlaSil