Pin It

48 Gün Olmuş!



Son yazdığım yazının üzerinden 48 gün geçmiş.  Bugün 49. gün ve artık bir şeyler yazmalıyım. Konu belli. Benim gibi düzenli yazı yazamayan, yazmaya üşenenler için bir yol açma zamanı.


Aslında yazmayı seviyorum, kendimi yazarak daha rahat bir şekilde ifade ediyorum. Ancak bir türlü buraya bir kaç cümle yazamıyorum. Üşeniyorum :) Kendimi hep sınavlar var, okula ağırlık vermeliyim, bugün hastayım yarın yastayım... gibi bahanelerle kandırdım. Sınavlar en fazla 3 hafta peki ya geri kalan zaman? Yarım saat bile ayırsam iki kelimeyi bir araya getirerek bir cümle oluşturabilirdim. Kafamda bu düşünceler dolaşırken -yazmak için kendime karşı direnirken- karşıma bu konu ile ilgili yazılar çıkmaya başladı. Yazma zamanı geldi!



Unutmadan Önce Not Al

Benim çok istediğim ancak bir türlü gerçekleştiremediğim davranışlardan biri. Gün içerisinde çevremde birçok konu hakkında konuşuluyor, birçok olay ile karşılaşıyorum. Eve gidince bununla ilgili şunu şunu yazabilirim, yazmalıyım diyorum ancak eve geldiğimde büyük bir çoğunluğu aklımdan çıkmış oluyor. Bu yüzden yanımda bir not defteri ile bir kalem taşımalıyım.  Ayrıca cep telefonlarını sürekli yanında taşıyanlar, telefonlarına da not alabilirler.

Yazı Kotası

Ben yazı yazmak için düşünürken Beyn'de benim gibi bir türlü yazamayanlar için güzel bir yöntem yazıldı. Tekerleme gibi bir sözün ardından yazı kotasına geçebiliriz.

Yazı yazmak için kendinize söz verin. Belirli gün içerisinde belirli yazı sayısı belirleyin. Yani kendinize bir yazı kotası koyun. Bir haftada 5 yazı, bir ayda 20 yazı gibi. Tabi bu yazı sayesinde gaza gelerek kotanızı fazla yüksek belirlemeyin. Hatta bu kotaya ulaştığınız zaman kendinizi ödüllendirebilir, geçemediğiniz zamanlarda ise ağır bir ceza -bir koli çikolatayı bir saat içinde yemek ceza olarak uygun sayılabilir :) - verebilirsiniz.

Bu kota uygulaması kaliteyi düşürür mü?

Kota koymak, kendimizi yazmak için zorlamak akıllarda hemen "Yazıların kalitesini düşürür." düşüncesini oluşturuyor. Bence kendimize bir kota koymak yazılan yazıların kalitesini düşürmez. Sonuçta kotayı kendimiz belirliyoruz. Kafamızın içindeki düşünceleri bizden daha iyi kimse bilemez. Az çok neler yazabileceğimizi tahmin edebiliriz. Kota bizim zihnimiz, istersek başarırız, evrene olumlu mesajlar gönder, başarı çok yakın :)

Ağır Tokat Siyuu

Üye olmayan bir türlü cesaret edemediğim hizmet. Siyuu. Siyuu benim gibi blogunu, oldukça büyük olan bu internet dünyasında,  tek başına bırakanların korkulu rüyası. 15 gün boyunca blogunuza bir yazı girmezseniz size kibarca mail yollar. Olabilir, insanlık hali. 15 gün nedir ki? 15 sonra yine bir yazı girmemiş iseniz yine size bir mail daha göndererek uyarıda bulunur. Ancak 45 gün boyunca takipçilerinizi bekletmek büyük saygısızlık. Ve külahlar değişir. Siyuu sizi sosyal medyada cümle alame anlatır :)

Ekleme:İyi güzel yazmışım her şeyi ancak kendi kotamı yazmayı unutmuşum. Benim yazı kotam ise ayda 25 yazı. Daha fazla yazı için mutlu olmaktan başka bir ödül belirlemedim. Ödül olmadığı gibi 25 yazı yazamazsam ceza da yok.  :)

Bir yazının daha sonuna -sonunda bir yazı yazabildim- gelmiş bulunmaktayız. Okumak için zaman ayırdığınız için teşekkür ederim. Blogunuzu yalnız bırakmamanız dileği ile...

Paylaş, Paylaştır!

Yeni Yazılar Mail Adresine Gelsin

Adresinize gelen onay mailine tıklamayı unutmayın!

4 yorum:

  1. son zamnlarda blogun da hasta olması sebebiyle bende bişey yazmak istemiyorum, seviyorum blog yazmayı ama neden yazmak istemiyorum bilemiyorum, aklımda yazacak o kadar çok konu var ki kelimelere dökemiyorum, aman boşver dyorum
    geçer mi dersin bu haller

    YanıtlaSil
  2. @depresan bende geçmeye başladı :) bir süre sonra geçmesi gerekir.

    YanıtlaSil
  3. Hocam sanırım fazla içerik girmiyorsunuz girsenizde uzun aralıklarla giriyorsunuz :)
    ben artık dikkat ediyorum hit,ziyaretçi kazandıracak türde yazılar yazıyorum.. blog hayatında başarılar :)

    YanıtlaSil