Pin It

Okudum: Taht Oyunları



Taht Oyunları, George R. R. Martin tarafından yazılan Buz ve Ateşin Şarkısı serisinin ilk kitabı.


Buz ve Ateşin Şarkısı serisi ülkemizde önce Arka Bahçe Yayıncılık daha sonra ise Epsilon Yayınları tarafından çıkarılmıştır. Benim okuduğum ise Epsilon Yayınları tarafından çıkarılan ve Sibel Alaş tarafından çevrilen versiyon.

Kitap hakkında görüşlerimi yazmadan önce internette kısa bir araştırma yaptım. İnsanlar tercüme konusunda yakınmışlar. Öncelikle belirtmek isterim ki kitapta herhangi bir gariplik göremedim. Mesela okuyanlar Jon Snow’u Jon Kar olarak yanlış bir şekilde çevrildiği dile getirmişler, ancak Kar kuzeydeki annesi ile babası arasında evlilik bağı olmayan kişilere verilen bir isim. Bir takma ad gibi. Bu konuda uzman değilim ancak burada Kar özel bir ad değil bu yüzden çevrilmesi gayet normal ve kitabı okurken kötü durmuyor. Ayrıca kitapta yer alan, yer isimleri de çevrilmişti ki bu benim için çok güzel bir durum. Yabancı isimleri sık sık karıştırabiliyorum. (Mesela Winterfell, Kışyarı olarak çevrilmiş.) Sonuç olarak kitabı okurken (bana göre) bir yanlışlık, gariplik söz konusu değildi.

Kitabın içeriğine gelirsek, okuduğum en iyi fantastik kurgulardan biriydi. Okurken bir filmi izler gibi hissettim ve okudukça okumak geldi içimden, hatta okulda ders aralarında, boş derslerde sürekli bu kitap ile gezdim.

Bir dünya düşünün yazların uzun, kışların ise daha uzun geçtiği, eskiden ormanın çocuklarının, ejderhaların hüküm sürdüğü… Bu fantastik dünyada bulunan Yedi Krallık, deniz ötesindeki vahşi Dothraki‘ler ve Surun ardındaki ötekilerin birbirleri ile verdikleri mücadeleyi konu alan serinin ilk kitabı Taht Oyunları‘n da Kraliçenin ailesi Lannister’lar ve Kuzeyin krallarının soyundan gelen Stark’lar arasındaki savaş anlatılmakta. Bir gün Kral’ın Eli ölünce, Kral Robert dostu Eddard Stark‘tan kendisinin adına krallığı yönetmesini, kendi sağ kolu olmasını ister. Görevi kabul eden Eddard Stark kendini bir anda türlü oyunların içinde bulur. Krallık üzerindeki bu oyunlara bir son vermek isteyen Eddard Stark  her dakika ölüme bir adım daha yaklaşmaktadır.

Açıkçası okuduğum kitaplar hakkında pek fazla bilgi veremediğim ortada. Bir başlasam anlatmaya kitabı okumanıza gerek kalmaz. Bu arada Game Of Thrones dizisini bilmeyen yoktur. İkisi aynı Taht Oyunları.  Ancak ben önce diziyi izlersem olayları bile bile kitabı okuyamayacağımı düşünerek diziyi sona bıraktım. Şimdi de diziyi izleyemiyorum çünkü olacakları biliyorum.  Dizi hakkında görüşlerim ise en iyi yapımlardan bir tanesi. Kitaba oldukça bağlı kalınmış. (En azından ilk 5 bölümde)

Buz ve Ateşin Şarkısı serisinin ikinci kitabı Kralların Çarpışması, iki kısım olarak yayınlandı. Birinci kısma başlasam okul sebebi ile bir süre ara vermek zorundayım. Ancak o dünyadan ayrı kalmak biraz zor gibi.

Paylaş, Paylaştır!

Yeni Yazılar Mail Adresine Gelsin

Adresinize gelen onay mailine tıklamayı unutmayın!

2 yorum: