Pin It

İzledim: Zamana Karşı (In Time)

Dünya'da paranın satın alamayacağı ne var? Aşk, sevgi, saygı...  Zaman! Ne kadar zengin olursanız olun zamanı satın alamazsınız. Peki zamanı para yerine koyarsak? Para yerine zaman kazansak, alışverişlerimizi zaman ile yapsak. In Time, bu son derece ilginç konuyu ele alıyor.



Bilim ve teknoloji gelişmiş, insanlık genetik alanında son derece ilerlemiştir. Bu gelişmeler sayesinde artık insanlar 25 yaşından sonra yaşlanmıyor. Herkes 25 yaşında anne, baba, dede, çocuk... -Karışıklıklara  yol açabiliyor. :) -


soldaki baba, sağdaki kızı
İnsanlar 25 yaşına geldiğinde kollarındaki saat devreye giriyor... Zengin olanlar rahat ve uzun -hatta ölümsüz- yaşarken, fakirler ise kısa ve eziyet dolu bir hayat sürmektedirler. Fakirler kısmından olan Will Salas (Justin Timberlake), barda yüzyıla sahip bir adamın hayatını kurtarır. Ancak Henry Hamilton adlı bu zaman zengini, 100 yıldır yaşamaktadır ve artık ölmek istemektedir.


Birkaç kişinin ölümsüz olması için, geri kalanların ölmesi gerekmektedir. Bunun farkında olan Will, kendisiyle aynı fikirlere sahip Sylvia Weis (Amanda Seyfried) ile tanışır. Ve sistemi çökertmek için yapılması gereken düzeni bozmaktı.


Gelelim eksiklere, karşı tarafın isteği olmadan zaman çalınabilir. İyi ama bu kadar teknoloji varsa neden bir koruma sistemi mevcut değil. Ayrıca ortalığı karıştıran Will Salas ve Sylvia Weis'in peşinde 3-4 tane timekeeper (zaman tutucu) var. Bunlardan da sadece biri yakalamak niyetinde. Bunların bir ordusu yok mu? Bir araba içindeki iki kişiyi yakalayamıyorlar.

Ne kadar ömrün kaldı?
Sonuç olarak film son derece güzel ancak 115 dakikalık film, 3 saate kadar çıkabilirdi. Birçok şey daha çok açıklanabilirdi. Mesela zaman bölgeleri açıklanmamış. Buradan bile bir film çıkabilir. Ayrıca sistemin devreye girişi gibi konulara değinilmemiş. Benim puanım 7/10


Filmin ardından aklımda kalan düşüncelerden birisi de herkesin yaşaması gereken bir hayatın olduğu ve zamanı geldiğinde bu hayat son bulması gerektiği. Ölümsüzlük o kadarda iyi bir şey olmasa gerek.


Not:Ayrıca bu film ile ortak bir konuya sahip Zaman İmparatorluğu adlı hikayeyi okumanızı şiddetle tavsiye ederim.

Paylaş, Paylaştır!

Yeni Yazılar Mail Adresine Gelsin

Adresinize gelen onay mailine tıklamayı unutmayın!

3 yorum:

  1. Bu filmi izledim izleyecektim o durumlara kadar geldim hafif inceptiona benziyor sanki

    YanıtlaSil
  2. Filmi izlemedim ama izlemekte fayda var açıklamalara bakılırsa güzel filme benziyor.

    YanıtlaSil
  3. harika filimler ben hepsini izledim bunlar

    YanıtlaSil