Pin It

Ben Daha Küçükken


Açıkçası başlık için çok düşündüm. "Ben Küçükken" olabilir dedim. Ancak 17 yaşından büyükler için hala küçük olduğum için böyle olmasına karar verdim. Aslında 17 yaş küçük sayılmaz ancak böyle olsun. :)


İlk olarak bu yazıyı yazmama sebep olan şuradaki quup. Evet tasolar. Benim çocukluğum öyle 70'lerde 80'lerde geçmedi. 1995 doğumluyum. Yani 2000'li yılların başı diyebiliriz.

Ben çocukken Pokémon tasoları vardı. Hatta bir çanta dolusu sahiptim ancak ne zaman, nerede kayboldu hiçbir bilgim yok. -Keşke bir gün bir yerlerden çıksalar.- Bu tasoları birbiri ile çarpıştırırdık, ön mü arka mı? şeklinde. Birde galiba bu tasoları birbirine çarptırarak havalandırmaya çalışıyordu. Bunu pek hatırlamıyorum. Yapamıyordum galiba :)

Atari Kasetleri
Atariler vardı. Google Görsellerde aratınca çıkan atarilerden değil. Bizim zamanımızda atariler gelişmişti. Kendisini bulamadım ancak kasetleri aşağıda. Duck Hunt vardı, tabanca ile oynanabiliyordu. Bazı kasetlerde bir oyun vardı, bazılarında ise 100'lerce.

Oldukça eğlenceli oyunlardı. Sağda 4 in 1 yazan kasette Tom ve Jerry vardı. En son aldığım kaset...



İlk ve Son Oyun Konsolum :)
Daha sonra PlayStation adı verilen arkadaşlar çıktı. PlayStation One 1994 yılında çıkmış. 2 ise 2001'de. O zaman PlayStation One Slim bu arada çıkmıştır. Hala kutusunda saklıyorum. Belki ileride değerli olur.
Tabi PlayStation alınınca tüm kasetler ve atari bir köşeye atıldı. CD dönemi başlamıştı. :) Oyunlarını saklıyorum, aklımda bir gün kurup oynamak var. resident evil survivor, Medal Of Honer, Winning Eleven 2002, Test Drive, GTA oyunlarımdan bazıları.


Tasolardan yukarıda bahsetmiştik ancak Pokémon daha fazla yeri hak ediyor. İlk olarak video oyunu olarak ortaya çıkan Pokémon, manga, anime şeklinde tüm dünyaya yayılmıştır.  Pokemon kartları vardı. Bunlardan da 5-10 tane olması lazım bir yerlerde. Esas oğlan Ash vardı. Ash'in ilk pokémonu Pikachu, sarı sevimli kedi gibi bir pokémondu.

Sonra Beyblade çizgi filmi televizyonlarda çıkmaya başladı, ardından oyuncakları. Tüm çocuklar almaya başladı. Artık varsa yoksa Beyblade. Çeşit çeşittiler. Çarpınca kıvılcım çıkartanlar, ters yönde dönenler. Yazlıkta bunlarla çok oynardık. Arenaları vardı onlardan almıştım. Ancak 10 kişiye arena küçük gelince büyük leğende oynardık. Ben onların -uydukları kadar- parçalarını değiştirirdim. Çizgi filmde de böyle bir karakter vardı. Fırlatma çubukları ve mekanizması vardı. Yok onun birde uzatması vardı. Değişik atış şekilleri falan.  Daha sonra cipslerden taso benzeri Beyblade'ler çıkmaya başlamıştı. Bunlar duruyor. Yani durduğunu biliyorum da yerlerini bulabilirsem fotoğrafını ekleyebilirim.

Beyblade etkisini kaybetmeye başladığında, Yu-Gi-Oh ortaya çıktı. Yine bir yandan çizgi filmi, oyun kartları. Hiçbir zaman orijinal oyun kartlarına sahip olmadım ama sakızlı paketlerden çıkan 100'den fazla kartına sahibim. :) Hala orijinal kartlarla turnuvaları düzenleniyor.

Tabi, Taş Devri, Jetgiller, Tom ve Jerry, Bugs Bunny... unutulmamalı.

Televizyona gelecek olursak en net hatırladığım Behzat Uygur ve Süheyl Uygur kardeşlerin sunduğu ve Türk televizyonlarının en uzun ekranda kalan eğlence programı olan Şahane Pazar. Bardak oyununu ve boyalı kutulara atladıkları oyun vardı.

Kutu İçinde Kartlar
Birde kartlar vardı. Futbolcu kartları. Üzerinde o futbolcu ile ilgili bilgi yazardı ancak biz sadece çarpıştırır ve farklı kartlar toplamaya çalışırdık. Üzerindekiler önemli değildi. Bu futbolcu kartlarından sonra bende bir dönem hastalık oldu, ne kartı bulursam toplamaya başladım. Hatta bizim okulun orada bakkalda 10 kuruşa bir paket için 3-4 kart satılırdı. Bazılarında ise sakızda bulunurdu. Ancak bu sakızlar çiğnenmek için değil, birinin başını yarmak için kullanılabilirdi. Birde bu kartları biriktirince hediyeler olurdu. Tüm seriyi tamamla bisiklet al şeklinde. GTA kartları vardı. Onlarda sadece 1 tane eksik kalmıştı. :)

Başka ne var, evin önünde saklambaç, ortada sıçan, istop gibi her türlü oyunu oynardık. Aklıma daha fazlası şuan gelmiyor ancak muhakkak vardır. Yorumlarda belirtirseniz sevinirim.




Paylaş, Paylaştır!

Yeni Yazılar Mail Adresine Gelsin

Adresinize gelen onay mailine tıklamayı unutmayın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder